Timeline

A feladat: időszalag készítése. Ez is egy olyan dolog, amit még sosem készítettem, és ha valaki kimondta ezt a szót, akkor tuti, hogy törivel kapcsolatos, amitől mindig is borzongtam. De ha feladat, akkor feladat. Sokat gondolkodtam (kb 10 percet), hogy mivel kapcsolatosan készítsek időszalagot. Nagy matematikusok időrendben? Vagy középiskolában tanítandó tételek kimondásának időpontjai? Borzasztó mind. Akkor legyen informatika! A számítógép fejlődése... Egy ilyen ott függött a számtech terem falán is, és még a nagy CRT monitorokkal, meg azokkal a régifajta hatalmas flopilemezekkel. Kirázott a hideg... Programozási nyelvek fejlődése! De ilyet meg csinált valaki más. Nem baj, ő a "normális" nyelvekkel foglalkozott, akkor én foglalkozom az ezoterikus nyelvekkel.

Miért is jó ez? Miért tanítanám? Mert az unalmas, száraz anyagot fel lehet vele rázni, esetleg érdeklődést felkelteni a témával/témakörrel kapcsolatban. Az időrendbelisége pedig azért hasznos, mert ezen nyelvek egyike-másika inspirált olyan széles körben használt nyelveket, amelyeket máskülönben lehet, hogy nem fejlesztettek volna ki, és ez az időszalag (vagy egy ennél teljesebb) segíthet ennek megértésében. Rávilágít arra is, hogy a nem sablonokban, kész megoldásokban való gondolkodás segíti a fejlődést. 

Az időszalagot először a Timetoaston kezdtem készíteni, de aztán "rátaláltam" a Tiki-tokira. Talán csak azért, mert "dizájnosabb", talán mert gyorsabban rájöttem a használatára, hamar magával ragadott, és viszonylag hamar sikerült összeállítanom az időszalagomat. Ami nagyon hiányzott a Timetoaston (bár lehet, hogy csak nem kerestem eléggé), hogy egy bevezető-szerű ablak is legyen. A Tiki-tokin van, aminek örültem, mert bár vannak olyan témakörök, melyeknek nem kell bevezető, mert úgyis fogja tudni mindenki, miről szól (pl az űrverseny pillanatai, vagy Salvador Dalí munkái), de az, hogy milyen misztikus dolgot is rejthet az ezoterikus nyelv, arra már biztos, hogy kevesebben jönnek rá.

A feladat befejezésekor még úgy érzem, hogy szeretném majd fejlesztgetni az időszalagomat, hiszen még hatalmas lyukak tátonganak benne, de egyelőre idáig jutottam, ha lesz még időm, biztos beleillesztek még párat a hihetetlen mennyiségű programozói agymenésből.

Az időszalagot itt tekinthetitek meg, és ha gondoljátok, még javaslatokat is tehettek:
Ezoterikus prognyelvek

Szép napot/éjszakát! Köszönöm a figyelmet!