A tanári mesterség IKT-s alapjai avagy Korszerű tanári mesterség – IKT

Összefoglalás

Egy évvel ezelőtt örömmel vettem, hogy lesz majd egy infós tárgy mindenkinek, és megtanuljuk az okostábla használatát! Eljött az a félév, amikor felvehettük a tantárgyat, és kíváncsian vártam, mikor kapcsoljuk be először a táblát. Nos erre várnom kellett, de szerencsére a kitűzött feladatok kárpótoltak. Bár az első két feladat gondolatától is borsózott a hátam, de elkészítve megértettem, és rengeteg ötletet gyűjthettem, hogy mennyi mindenre lehet használni ezeket az eszközöket. Alapvető hozzáállásom, hogy az oktatás elengedhetetlen része a számítógép, okostelefon, tablet, és a többi elektronikus eszköz. Ezeken az órákon megismerhettem rengeteg (tényleg számtalan) olyan felületet, programot, applikációt, fogalmat és miegymást, amiket nem is gondoltam, hogy fogok tudni használni majd hivatásom során. Kifejezetten hasznosnak tartom, hogy a tantárgy értékelési rendszere a játékosítást használja, mivel így egyetlen feladaton kívül, mindegyik feladatot megoldottam, "csak hogy legyen még pontom", de nem azért, mert ha nem csinálom meg, akkor jajj nekem. Motivált, hogy a feladatok nem igényeltek túl nagy időráfordítást, pedig ehhez képest volt olyan hét, amikor ezen feladatokat készítettem leghosszabb ideig, hogy minél igényesebb, átgondoltabb legyen. Fontos lehetett még az is, hogy ezt az internet világával is meg kell osztanom, azaz kiadok valamit a kezemből úgy, hogy azt akárki láthatja, akárki kommentelhet alá, és ez elég ijesztő. Még úgy is, ha szívemet-lelkemet beleteszem, lehetnek olyanok, akik találnak benne valamilyen hibát, és azt (anonim módon) jól meg is mondják. Persze ilyen nem történt, de a félév során volt szó a cyberbullying-ról is, amiről komolyan belénk sulykolták, hogy ez egy valós, és nehéz probléma.

Összességében elégedett vagyok a tantárgy által átadott információk tartalmával és mennyiségével, sokat fogok tudni hasznosítani ezekből az ismeretekből. És még az is lehet, hogy a blogot folytatni fogom!

Egyelőre ennyit, sikeres vizsgaidőszakot, kellemes karácsonyt, remek Szilvesztert és boldog újévet kívánok mindenkinek!